Siirry pääsisältöön

Kun HP sanoo olevansa Apple

Luin tässä artikkelin, missä joku HP:n tyyppi sanoi, että heidän uusin läppärinsä tulee "out-innovate" eli yli-innovoimaan Applen muotoilussa.
HP yli-innovoi Applen
Tänään sitten kyseinen tietokone julkaistiin ja olen vähintään pettynyt. Aika rumahan se on. Ymmärrän, että inspiraatioita on haettu, jostain naisten käsilaukuista, mutta esimerkiksi tuo bling bling saranaosa näyttää lähinnä mauttomalta kuin tyylikkäältä. Se pitäisi päästä näkemään luonnossa, eikä vain kuvissa.
Mutta esimerkiksi Engadgetin ottamissa valokuvissa tuo harmaa pintamateriaali näyttää halvalta muovilta. Omaan mielipiteeseeni vaikuttaa ihan varmasti, että olen suuri Apple designin ystävä. Mielestäni vähäeleinen muotoilu on paljon miellyttävämmän näköistä kuin, se että tarpeettomasti korostetaan, että nyt ollaan niin DESIGN. Varsinkin kun lopputulos on aika halvan näköinen. Onhan se toki hienoa, että voi sanoa tehneensä maailman ohuimman läppärin. Olisin vain toivonut näkeväni siltä yhtä tarkkaa otetta muuhun tuotteeseen.

En halua edes mainita, sitä toista versiota, jossa on ne glitter kuvioinnit...

(image copyright HP)

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Apple Music vs Spotify

(c) Apple Tein joulukuussa päätöksen, jota en puoli vuotta aikaisemmin ollut kuvitellut tekeväni. Vaihdoin hetken mielijohteesta monta vuotta käyttämäni Spotify Premiumin, Apple Musicin tilaukseen. Olin kuuntelemassa musiikkia, kun päätin ostaa Taylor Swiftin uusimman levyn. Sitä kun ei Spotifysta voi kuunnella. Havahduin siinä kuunnellessani kuitenkin, kun äänenlaatu oli selkeästi parempi. Olin kesällä kokeillut sen 3kk kokeilujakson, mutta en silloin ollut kiinnittänyt asiaan huomiota. Siksi olinkin epäileväinen kuuloni suhteen, mutta varmuudeksi kuuntelin muita iTunesista ostamiani kappaleita, ja alkoi oikeasti tuntua siltä, että Spotify jätti striimatessa varsinkin ylätaajuuksia pois. Siinä keskellä yötä sitten peruin Spotifyn ja tilasin Apple Musicin. En tiedä miten placebo koko efekti on, kuulenko sen vain koska haluan kuulla sen. Uuteen palveluun hyppääminen oli toki aluksi vaikeaa, koska Spotifyssa minulla oli kaikki soittolistat ja varsinkin itselläni hyvin toimiva W

Yleisöä Palvelemassa: Harjoittelussa paikallislehdessä

O len nyt ollut helmikuun lopusta asti työkokeilussa paikallislehdessä. Olen toiminut täysipäiväisenä toimittajana, elin olen kirjoittanut juttuja, käynyt juttukeikoilla, ottanut valokuvia ja tutustunut tulevaisuuden ammattiini. Nyt kun harjoittelu lähenee loppuaan, on mielenkiintoista ottaa katse taaksepäin. Lopetan harjoittelun toukokuun lopussa, joten pari viikkoa kerkiän vielä tehdä töitä. Sen jälkeen siirryn kesälomalle odottamaan tietoa ensi syksyn opiskelupaikasta. Toivottavasti sellaisen jostain saan. ©  http://www.glamquotes.com/wp-content/uploads/2011/10/summer.jpg Kaiken kaikkiaan olen ollut todella tyytyväinen aikaani toimituksessa. Olen oikeasti päässyt kirjoittamaan ja tekemään sitä mitä pitääkin. Olen ennenkin ollut samassa paikassa harjoittelemassa koulun puolesta, mutta on aivan eri asia olla viikon keralla kuin useamman kuukauden. Olen selkeästi saanut jonkinlaisen rutiinin tekemisiin, ennen pienen uutisenkin kirjoittaminen vaati aikaa ja pohtimista, nyt s

Kansa

Mikä on se mystinen kansa, joka raivostuu, ihastuu ja hämmästyy? Mielenkiinnolla luen aina lehdistä ja internetin eri sivuistoilta miten tämä mystinen kokonaisuus ihmisiä tekee milloin mitäkin. Hämmentävää on kuitenkin se kuinka on tehty päätös, että voidaan sanoa kansan ajattelevan tietyllä tavalla. Periaatteessahan kansa tarkoittaa jokaista Suomen kansalaista. Otanta on aika suuri, jos jokainen kansalainen haastateltaisiin, että saataisiin "kansan mielipide." Hauskinta asiasta tekeekin, että usein ravostunut kansa on muutama mummo, jotka ovat tuohtuneet uusimmasta direktiivistä rajoittaa bingojen aukioloaikoja. Tai keski-ikäiset vanhemmat kun Hoplop kieltää lapsen jättämisen leikkipaikkaan ilman valvojaa. Milloin kansasta tuli niin merkittävä tekijä, että muutaman ihmisen mielipiteestä voidaan tehdä universaali mielipide jokaisen meidän suuhumme? Se nimittäin ihan oikeasti ärsyttää minua kun suuhuni laitetaan sanoja, joita en todellakaan ajattele. Minä en voi lehtien ots