Siirry pääsisältöön

Musiikista kirjoittaminen

Olen pari kertaa yrittänyt kirjoittaa  blogitekstiä musiikista. Olen kuitenkin joutunut totemaan, etten siihen vielä pysty. En omista hyvää lähestymistapaa, jolla käsitellä aihetta. Voisin tehdä tyylipuhtaan arvostelun, mutta en sellaistakaan ole mielestäni valmis tekemään. Osaan sanoa mistä pidän ja mistä en. On aivan eri asia lähteä erittelemään kappaletta, ja mikä siitä tekisi hyvän juuri minun mielestäni. Se on mielestäni myös harmillista, koska pidän musiikista enemmän kuin vain kuuntelun välineenä. Se on enemmän ja haluaisin jakaa omia ajatuksiani paremmin. Ja ehkä jopa oppia samalla. Tämänhetkist yritykset saavat lähinnä itseni voimaan pahoin.
Olen jo pariin otteeseen yrittänyt kirjoittaa eräästä bändistä, josta pidän. Olen kuitenkin joutunut toteamaan sen hyvin vaikeaksi. En osaa päättää miten sen tekisin mielenkiintoisesti. Olisi kauheaa tehdä perinteinen kouluesitelmä, jossa vain kerron mikä se on ja mitä se tekee. Selkäpiitäni karmii jo pelkkä ajatus. Sen sijaa haluaisin, jotenkin omaa elämääni ja kokemuksiani mukaillen kertoa siitä ja arvioida samalla heidän musiikillista osaamistaan.
Myös musiikin teoria kiinnostaa vähän, siitähän olisi sitten helpompi kirjoittaa, jos oikeasti tietäisi mistä puhuu. Mutta sitä ennen tuntuu aiheesta kirjoittaminen pintapuoliselta raapaisulta, josta puuttuu tärkeä sanoma ja sisältö. Haukunko vielä vähän itseäni. No en tällä kertaa, mutta halusin vain avautua asiasta, joka itseäni häiritsee tällä hetkellä.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Apple Music vs Spotify

(c) Apple Tein joulukuussa päätöksen, jota en puoli vuotta aikaisemmin ollut kuvitellut tekeväni. Vaihdoin hetken mielijohteesta monta vuotta käyttämäni Spotify Premiumin, Apple Musicin tilaukseen. Olin kuuntelemassa musiikkia, kun päätin ostaa Taylor Swiftin uusimman levyn. Sitä kun ei Spotifysta voi kuunnella. Havahduin siinä kuunnellessani kuitenkin, kun äänenlaatu oli selkeästi parempi. Olin kesällä kokeillut sen 3kk kokeilujakson, mutta en silloin ollut kiinnittänyt asiaan huomiota. Siksi olinkin epäileväinen kuuloni suhteen, mutta varmuudeksi kuuntelin muita iTunesista ostamiani kappaleita, ja alkoi oikeasti tuntua siltä, että Spotify jätti striimatessa varsinkin ylätaajuuksia pois. Siinä keskellä yötä sitten peruin Spotifyn ja tilasin Apple Musicin. En tiedä miten placebo koko efekti on, kuulenko sen vain koska haluan kuulla sen. Uuteen palveluun hyppääminen oli toki aluksi vaikeaa, koska Spotifyssa minulla oli kaikki soittolistat ja varsinkin itselläni hyvin toimiva W

Yleisöä Palvelemassa: Harjoittelussa paikallislehdessä

O len nyt ollut helmikuun lopusta asti työkokeilussa paikallislehdessä. Olen toiminut täysipäiväisenä toimittajana, elin olen kirjoittanut juttuja, käynyt juttukeikoilla, ottanut valokuvia ja tutustunut tulevaisuuden ammattiini. Nyt kun harjoittelu lähenee loppuaan, on mielenkiintoista ottaa katse taaksepäin. Lopetan harjoittelun toukokuun lopussa, joten pari viikkoa kerkiän vielä tehdä töitä. Sen jälkeen siirryn kesälomalle odottamaan tietoa ensi syksyn opiskelupaikasta. Toivottavasti sellaisen jostain saan. ©  http://www.glamquotes.com/wp-content/uploads/2011/10/summer.jpg Kaiken kaikkiaan olen ollut todella tyytyväinen aikaani toimituksessa. Olen oikeasti päässyt kirjoittamaan ja tekemään sitä mitä pitääkin. Olen ennenkin ollut samassa paikassa harjoittelemassa koulun puolesta, mutta on aivan eri asia olla viikon keralla kuin useamman kuukauden. Olen selkeästi saanut jonkinlaisen rutiinin tekemisiin, ennen pienen uutisenkin kirjoittaminen vaati aikaa ja pohtimista, nyt s

Kansa

Mikä on se mystinen kansa, joka raivostuu, ihastuu ja hämmästyy? Mielenkiinnolla luen aina lehdistä ja internetin eri sivuistoilta miten tämä mystinen kokonaisuus ihmisiä tekee milloin mitäkin. Hämmentävää on kuitenkin se kuinka on tehty päätös, että voidaan sanoa kansan ajattelevan tietyllä tavalla. Periaatteessahan kansa tarkoittaa jokaista Suomen kansalaista. Otanta on aika suuri, jos jokainen kansalainen haastateltaisiin, että saataisiin "kansan mielipide." Hauskinta asiasta tekeekin, että usein ravostunut kansa on muutama mummo, jotka ovat tuohtuneet uusimmasta direktiivistä rajoittaa bingojen aukioloaikoja. Tai keski-ikäiset vanhemmat kun Hoplop kieltää lapsen jättämisen leikkipaikkaan ilman valvojaa. Milloin kansasta tuli niin merkittävä tekijä, että muutaman ihmisen mielipiteestä voidaan tehdä universaali mielipide jokaisen meidän suuhumme? Se nimittäin ihan oikeasti ärsyttää minua kun suuhuni laitetaan sanoja, joita en todellakaan ajattele. Minä en voi lehtien ots